ROCKSTER

R1100DE (hybride)

ROCKSTER ging de uitdaging aan en ontwierp een compleet nieuwe percussiebreker, voor één van de goorste Franse wegenbouwers.

Aan de fabrikanten van mobiele brekers werd door de eindgebruikers meer en meer gevraagd om een breker te ontwerpen met een lager brandstofverbruik, die minder geluid produceerde én die over zuinige technologieën beschikte.

ROCKSTER’s Duplex percussiebreker R1100DE, diende als basis voor deze nieuwe breker. Deze breker is reeds gekend om zijn zeer robuuste uitvoering en zijn hoge prestaties in gelijk welk materiaal. 

De klant wou ook de flexibiliteit verhogen en vroeg daarom ook een Duplex-systeem, het door ROCKSTER gepatenteerde systeem die toelaat om van bv. kaak-brekerhuis te switchen naar percussie-brekerhuis en vice-versa, in enkele uren. Zodus werden de verhoogde klanteneisen ingewilligd en kunnen de recyclingjobs op een efficiëntere manier uitgevoerd worden in een kortere tijdsspanne.

 In de wereld van mobiele brekers is elektriciteit vaak niet beschikbaar, dus heeft ROCKSTER de kracht van een elektromotor geïmplementeerd in een hybride oplossing. De dieselmotor werkt vrijwel constant, met een optimale snelheid voor de generator om zo de elektrische motor te bedienen.

Deze ontwikkeling zorgt voor:

  • daling van het energieverbruik
  • betere motor- en generator prestaties
  • maximale prestatie met een lager gewicht
  • kleinere componenten

De piekbelastingen worden opgevangen door condensors, de zogenaamde “power caps” genaamd. Het brandstofverbruik wordt verminderd en door gebruik te maken van vrijwel onderhoudsvrije elektromotoren, werden ook de onderhoudskosten geminimaliseerd. Met deze technologie kunt u een besparing bekomen tot 16.000 liter diesel/jaar!

Alle e-componenten zijn watergekoeld en voldoen aan de IP65-norm. Ze zijn speciaal ontworpen voor gebruik in mobiele bouwmachines en zijn beschermd tegen stof, vuil en spatwaterdicht. De e-componenten zijn tevens beschermd tegen vibratie en extreme temperatuurschommelingen.

De vier nieuwe variabele pompen voor het hydraulische systeem leveren alleen de olieflow, die uiteindelijk nodig is, om verliezen te reduceren, brandstof te besparen, en garandeert u een constante hoge druk bij een lage of variërende dieselmotor snelheid.

r1100de_ds_orange
r1100de-demolition-debris-4
r1100de-demolition-debris
Technical details Inlet opening: 1100 x 720 mm
Rotor: 4 hammers
Crusher drive: electric / Power Caps
Swing beams: 2 (individually adjustable)
Gap adjustment: fully hydraulic during operation
Performance: up to 450 t/h / 500 st/h
Drive unit: TIER3/TIER4
Power: up to 481 kW / 654 hp
   
Basic equipment Feed hopper (Hardox) – 5 m³ / 6.6 yd³
Vibration plate with 2-step pre-screener
Adjustable bypass chute (main/side conveyor)
Magnetic separator
Remote control 
Sound-proofing
Crusher overload protection
Dust suppression system
Electronic controller with color display
   
Main discharge conveyor width: 1200 mm / 48 in
hydraulically lowered
Discharge height: ~ 3,5 m / 11.5 ft
   
Side discharge conveyor width: 650 mm / 26 in  
hydraulically foldable
Discharge height: ~ 2,4 m / 7.9 ft
   
Transport dimensions Without screenbox & return belt:
Length: 13,30 m / 43.7 ft 
Width: 2,75 m / 9.1 ft 
Height: 3,40 m / 11.2 ft  
Weight: ~36,2 t / 79,800 lbs With screenbox & return belt: 
Length: 15,70 m / 51.6 ft 
Width: 2,99 m / 9.9 ft  
Height: 3,40 m / 11.2 ft 
Weight: ~ 40,6 t / 89,500 lbs
  • Asfalt
  • Betonpuin
  • Bouwpuin
  • Natuursteen