ESCHLBOCK

BIBER 83-84-85-92

De ESCHLBÖCK Biber 83, 84 en 92 RBZ-serie maken gebruik van een drie-assige vrachtwagen met aandrijving op alle wielen en een aandrijving van 540 pk (ook voor de aandrijving van de chipper drum) als standaard platform.

Met een maximale snelheid van 80 km/h, kunnen de Biber vrachtwagens snel verplaatst worden, zelfs op lange afstanden en op autosnelwegen in heel Europa. Bovendien zijn de all-wheel aandrijving de mogelijkheid om te werken op onverharde boswegen evenals in de natuur – bijvoorbeeld wanneer door ongedierte het hout bij grote hoeveelheden werden aangetast.

“Dit bespaart tijd en kosten voor de houtkap. De houtversnipperaar op basis van een all-wheel aandrijving  is ook onbetwist op zandige grond of op een extreem vochtige terrein.”

Zijn korte wielbasis maakt de compacte versnipperaar uiterst behendig en wendbaar. Voor hoge effectiviteit in kleine ruimtes, kan de kraan zelfs rechtstreeks bedient worden boven het dak van de cabine.

Tevens heeft ESCHLBÖCK een nieuw koelsysteem ontwikkeld met een aanzienlijk toegenomen koelcapaciteit voor alle chippers aangedreven door de vrachtwagenmotor. Air intercooler en water radiator werden naast elkaar gezet, en niet in een rij, zoals met de gebruikelijke koelers. De nieuwe grove mazen en robuust radiatorblok garandeert een optimale lucht wisseling. In tegenstelling tot de conventionele koelers vereisen deze geen uitgebreid onderhoud en kan de nieuwe koeler eenvoudig en effectief worden gereinigd met behulp van perslucht of water. Gepositioneerd op dezelfde plek als de oorspronkelijke serie-koeler, zorgt het nieuwe koelsysteem niet voor een vermindert zicht en blijft de optimale zichtbaarheid die bij ESCHLBÖCK chippers zo gekend is, steeds gegarandeerd.

RBM model – de volledige en perfecte oplossing

“Op basis van een all-wheel aangedreven vierasser, wordt de houtversnipperaar ontworpen zodat die draaibaar is. De voeder-transportband, meer dan 3 meter lang, en de high-capacity gemonteerde motor maken de prestaties zeer effectief.”

De operator werkt gunstig in de truck cabine aangepast voor het chippen proces. Extra comfort wordt geboden door de L-cabine met nog meer ruimte en meer thermische beglazing voor een betere zichtbaarheid.

De Biber 83, 84 en 92 RBZ-serie maken gebruik van een drie-assige vrachtwagen met aandrijving op alle wielen en een aandrijving van 540 pk (ook voor de aandrijving van de chipper drum) als standaard platform.

Met een maximale snelheid van 80 km/h, kunnen de Biber vrachtwagens snel verplaatst worden, zelfs op lange afstanden en op autosnelwegen in heel Europa. Bovendien zijn de all-wheel aandrijving de mogelijkheid om te werken op onverharde boswegen evenals in de natuur – bijvoorbeeld wanneer door ongedierte het hout bij grote hoeveelheden werden aangetast.

“Dit bespaart tijd en kosten voor de houtkap. De houtversnipperaar op basis van een all-wheel aandrijving  is ook onbetwist op zandige grond of op een extreem vochtige terrein.”

Zijn korte wielbasis maakt de compacte versnipperaar uiterst behendig en wendbaar. Voor hoge effectiviteit in kleine ruimtes, kan de kraan zelfs rechtstreeks bedient worden boven het dak van de cabine.

Tevens heeft ESCHLBÖCK een nieuw koelsysteem ontwikkeld met een aanzienlijk toegenomen koelcapaciteit voor alle chippers aangedreven door de vrachtwagenmotor. Air intercooler en water radiator werden naast elkaar gezet, en niet in een rij, zoals met de gebruikelijke koelers. De nieuwe grove mazen en robuust radiatorblok garandeert een optimale lucht wisseling. In tegenstelling tot de conventionele koelers vereisen deze geen uitgebreid onderhoud en kan de nieuwe koeler eenvoudig en effectief worden gereinigd met behulp van perslucht of water. Gepositioneerd op dezelfde plek als de oorspronkelijke serie-koeler, zorgt het nieuwe koelsysteem niet voor een vermindert zicht en blijft de optimale zichtbaarheid die bij ESCHLBÖCK chippers zo gekend is, steeds gegarandeerd.

RBM model – de volledige en perfecte oplossing

“Op basis van een all-wheel aangedreven vierasser, wordt de houtversnipperaar ontworpen zodat die draaibaar is. De voeder-transportband, meer dan 3 meter lang, en de high-capacity gemonteerde motor maken de prestaties zeer effectief.”

De operator werkt gunstig in de truck cabine aangepast voor het chippen proces. Extra comfort wordt geboden door de L-cabine met nog meer ruimte en meer thermische beglazing voor een betere zichtbaarheid.

schermafbeelding-2016-12-08-om-10-01-22
schermafbeelding-2016-12-08-om-10-03-49
schermafbeelding-2016-12-08-om-10-06-54

BIBER 83

schermafbeelding-2016-12-08-om-15-44-22

BIBER 84

schermafbeelding-2016-12-08-om-15-53-42

BIBER 92

schermafbeelding-2016-12-08-om-15-56-11
  • Takkenhout
  • Groenafval

BIBER 83

BIBER 84

BIBER 85

BIBER 92

BIBER 83

BIBER 84

BIBER 85

BIBER 92

BIBER 92 (2)